^_^

Monday, October 25, 2010

Eksperimen #1 : Kek lumut & bahulu gulung

Saya sudah ada ruang eksperimentasi yang luas sekarang.. hehe di dapur di rumah suami saya... turut dibantu dengan oven hadiah rakan2 sekolah sewaktu hari perkahwinan kami, yeay!! saya boleh mencuba pelbagai makanan..:)

I think i love doing homemade food.. haha maybe the look shall be improved...heeeee
kek lumut yang tidak hijau hehe 

Bahulu gulung
Eksperimentasi kedua-dua kuih akan dilakukan dari semasa ke semasa... orang kata 'practice makes perfect'... Gabungan resepi internet dan pengalaman berterusan mungkin menghasilkan sesuatu yang hebat !!... [ haha poyo kan??]

Tuesday, September 21, 2010

Chocolate Clusters is back!!!

Cornflakes Cluster with Orange Drizzle

Almond & Hazel Cluster with Orange Drizzle
Tempahan pasca raya kini dibuka.. Harga sama seperti di sini * . . Seelok2nya self pick up (di Dengkil, Bandar Baru Bangi atau HUKM).. Penghantaran melalui kurier dikenakan caj..

Order melalui email nutaizaf{at}gmail.com atau sms/call : 013-6076706

Okey skang nak godeh coklat..:)

Monday, August 16, 2010

Chocolate Cluster Chocville

Almond + raisin cluster


almond @ cornflakes sahaja : RM20 untuk sebalang


almond + kismis @ cashew @ aprikot @ cornflakes : RM22 untuk sebalang

almond + cashew + kismis @ aprikot : RM24 untuk sebalang

almond + hazelnut : RM23 sebalang

hazelnut + kismis : RM24 sebalang

* sebalang = 50 pcs
* default coklat ialah milk coklat... sila nyatakan kalau nak coklat putih atau dark
* drizzle dengan perasa strawberry / orange boleh dilakukan tanpa sebarang extra charge..tapi kena khabor la ke saya.. :)
* harga tidak termasuk kos penghantaran. Disarankan untuk self pick up di Dengkil atau HUKM Cheras. 8km radius kawasan Dengkil free delivery.

sebarang pertanyaan leh email nutaizaf@gmail.com atau boleh telefon saya 013-6076706

Thursday, July 8, 2010

Apam balik

Homemade apam balik with brown sugar + nuts + strawberry paste
 Choc ganache may also can be us as apam balik filling... As the result no pics coz tak sempat snapped dah bedal dulu..:p

p/s: the strawberry paste also been used when preparing strawberry ganache for choc

Sunday, May 9, 2010

Ganache

Ganache.. wat is ganache.. lets wikipedia give u an answer of it ..:p

Ganache itu filling coklat.. ganache tu juga kadang2 filling muffin.. ganache tu kadang jadi hiasan kek..

Lately saya tak tentu masa.. sudah tak banyak masa mengcoklat.. ganache sedap tersimpan aje di dalam peti.. Sayang kan... jom makan dengan peach pie.. :)

Ummmphhhhh... enak berkali-kali..^_^

Sunday, April 4, 2010

Pudina berstrawberi

Flavour :Dark mint with slight strawberry
Perasa : Coklat hitam berpudina dengan sentuhan strawberi
Weight : approx 18gm
Berat : sekitar 18gm
Packaging : Hardbox with ribbon
Pembungkusan : Kotak kertas tebal berserta reben
Price :RM30.00*
* Exclude delivery
Harga : RM30.00*
*Tidak termasuk caj penghantaran

Class update

Baking class online available.
Email nutaizaf@gmail.com or whatsapp 0136076706 for further info