^_^

Monday, May 18, 2009

List peralatan coklat

Saya telah berjaya berkongsi ilmu membuat coklat kepada beberapa individu.. Hehe tapi saya baru nak buat listing peralatan yang meraka perlukan..
  1. kitchen scale : seperti yang ada dalam posting saya sebelum ni atau pun scale manual juga boleh..tapi scale saya tu murah je..tak sampai RM50 pun..

  2. stainless steel mixing bowl : oleh kerana pembuatan choc berkaitan dgn haba..haruslah peralatan menampungnya itu turut react dengan haba juga
  3. yougurt or food warmer : ni bekas untuk letak air panas since choc perlu proses double boil..tapi since kat mydin dah sentiasa sold out dibeli oleh anak murid cikgu Rahimah..maka boleh je ganti mangkuk biasa..cuma kontranya kena selalu ganti air..

  4. spatula : ni untuk godek coklat

  5. scrapper : ni untuk menyisihkan coklat yang bersepah2 tepi mold

  6. mold yang comel : ni mengikut kehendak anda..klu jumpa mold yang comel2 belikan saya sekali juga ye...hehe


Boleh juga refer di page cikgu saya dan senior saya nih...:
p/s:klu ada apron cantik tu value added..ape salahnya bercantik-cantik masa menggodeh coklat kan..heeee

1 comment:

shida Zulkifli said...

ada jual coklat compound online ke? berapa harganya termasuk postage ke Melaka?

Class update

Baking class online available.
Email nutaizaf@gmail.com or whatsapp 0136076706 for further info